środa, 10 lipca 2013

Sprzedajemu auto w sieci

Zbliżający się koniec jesieni to okres wzmożonego ruchu na wtórnym rynku samochodowym. Warto więc wykorzystać ten moment, jeśli właśnie planujesz zamianę swojego auta na nowszy model. Z pewnością najprostszym sposobem pozbycia się naszych starszych czterech kółek jest skorzystanie z jednego z popularnych serwisów aukcyjnych, co jednak będzie wymagało od nas odpowiedniego przygotowania. Poniżej podpowiadamy,  na co zwrócić uwagę i jakich błędów unikać umieszczając swoje ogłoszenie motoryzacyjne w sieci.

Właściwa wycena i opis

źródło: sxc.hu
Zacznijmy od odpowiedniego oszacowania wartości naszego pojazdu. Zbyt wysoka cena  nawet za najlepszy samochód odstraszy oczywiście potencjalnych nabywców i skieruje ich do konkurencji. Z drugiej zaś strony zbyt zaniżona cena może wydawać się oznaką kiepskiego stanu auta, a nawet jeśli uda nam się znaleźć zainteresowanego klienta, nie wykorzystamy w pełni możliwości, jakie może nam przynieść cała transakcja. Prostym sposobem na właściwe określenie ceny będzie zatem porównanie innych ogłoszeń dotyczących tego samego modelu co nasz, będącego oczywiście w podobnym stanie technicznym. Używane samochody np. japońskie samochody osobowe wyceniają także fachowi rzeczoznawcy, ale z ich pomocy warto skorzystać jedynie w przypadku sprzedaży aut z najwyższej półki. Równie istotnym elementem będzie  wykonanie rzetelnego opisu naszego pojazdu. Poza podstawowymi informacjami dotyczącymi marki, modelu i rocznika, pamiętajmy o podaniu przebiegu, mocy, pojemności silnika, rodzaju wykorzystywanego paliwa, posiadanego wyposażenia, a przede wszystkim stanu. Im pełniejszy opis, tym większa szansa na zainteresowanie naszym ogłoszeniem.

Atrakcyjna forma

Aby dodatkowo przyciągnąć uwagę do naszej oferty, a zarazem zwiększyć jej wiarygodność, niezbędne będzie dołączenie kilku fotografii sprzedawanego samochodu. Pozbawione grafik ogłoszenia są często odrzucane na wstępie, dlatego ich uwzględnienie to wręcz  konieczność. Oczywiście nie muszą to być zdjęcia profesjonalne, ale z pewnością zrobią lepsze wrażenie, jeśli zostaną wykonane prawidłowo. Zamieszczanie np. zbyt ciemnych lub rozmazanych fotografii zdecydowanie mija się z celem.  Zdjęcia to oczywiście istotne uzupełnienie opisu, dlatego im więcej informacji przekażemy za ich pomocą, tym lepsze wrażenie zrobimy na osobach zainteresowanych kupnem. Na koniec pamiętajmy o dobraniu ciekawego nagłówka oferty – krótkiego  i treściwego, ale zwracającego uwagę i wyróżniającego się na tle pozostałych. Skuteczność ogłoszeń zamieszczanych w internecie jest nieporównywalnie większa w stosunku do tych umieszczanych np. w prasie. Warto więc wykorzystać możliwości, jakie daje nam wirtualna sieć i zadbać o wysoką jakość, oryginalność i atrakcyjność naszej oferty. Wówczas z pewnością nie będziemy mieć problemu ze sprzedażą naszego auta.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz